Wednesday, December 5, 2012

İngilizce Öğreniyorum[5]- Future Tense | Gelecek Zaman

Gelecek Zaman - Future Tense

Gelecek zamanda iki farklı kullanım vardır. Will ve going to kalıpları kullanılır. Will plansız olan gelecek işlerde, goingto ise planlı olan durumlarda kullanılır.

1 - Will

Olumlu Cümle:
  Subject + will + Verb + Object  

I  will be a doctor "Ben doktor olacağım"
He will play football "O futbol oynayacak"
She will watch TV "O TV izleyecek"
You will get tired "Siz yorulacaksınız"
We will graduate "Biz mezun olacağız"
They will go to school "Onlar okula gidecekler"


Olumsuz Cümle:
  Subject + wiil not + Verb + Object 

I  will not be a doctor "Ben doktor olmayacağım"
He will not play football "O futbol oynamayacak"
She will not watch TV "O TV izlemeyecek"
You will not get tired "Siz yorulmayacaksınız"
We will not graduate "Biz mezun olmayacağız"
They will not go to school "Onlar okula gitmeyecekler"



Soru Cümlesi:
  Verb + Subject + Object

Will I  be a doctor? "Ben doktor olacakmıyım?"
Will He  play football? "O futbol oynayacak mı?"
Will She  watch TV?"O TV izleyecek mi?"
Will You get tired? "Siz yorulacak mısınız?"
Will We graduate? "Biz mezun olacak mıyız?"
Will They  go to school? "Onlar okula gidecekler mi?"




2- Going to

Özne     Fiil
I            am going to 
He         is going to 
She       is going to 
You       are going to   
We        are going to  
They      are going to  
* "going to" gitmek manasında değildir, yardımcı fiil olarak düşünülmelidir.

Olumlu Cümle:
  Subject + going to + Verb + Object 

I  am going to be a doctor "Ben doktor olacağım"
He is going to play football "O futbol oynayacak"
She is going tol watch TV "O TV izleyecek"
You are going to get tired "Siz yorulacaksınız"
We are going to graduate "Biz mezun olacağız"
They are going to go to school "Onlar okula gidecekler"

Olumsuz Cümle:
  Subject + not going to +  Object 

I  am not going to be a doctor "Ben doktor olmayacağım"
He is not going to play football "O futbol oynamayacak"
She is not going tol watch TV "O TV izlemeyecek"
You are not going to get tired "Siz yorulmayacaksınız"
We are not going to graduate "Biz mezun olmayacağız"
They are not going to go to school "Onlar okula gitmeyecekler"

Soru Cümlesi:
  Am/is/are + Subject + Going to +Verb+ Object 

Am I  going to be a doctor? "Ben doktor olacakmıyım?"
Is he  going to play football? "O futbol oynayacak mı?"
Is she going to  watch TV?"O TV izleyecek mi?"
Are you going to get tired? "Siz yorulacak mısınız?"
Are wgoing to graduate? "Biz mezun olacak mıyız?"
Are they  going to go to school? "Onlar okula gidecekler mi?"
* going to genelde "gana" şeklinde telafuz edilmektedir.

**Sorularınızı ve yorumlarınız eklemeyi unutmayın. Hangi hesabı kullanıyor iseniz o hesabı seçiniz. Eğer hesabınız yoksa Anonymous'ı seçin.

7 comments:

  1. hocam bilmiyorum yorumlara bakıyormusunuz ama çok yararlı çalışmalar olmuş yardımlarınız için teşekkür ederiz

    ReplyDelete
  2. hocam dersler için teşekkürler çok güzel olmuş emeğinize sağlık dewamı gelcek mi ? bu videoların

    ReplyDelete
  3. Selamlar. Lütfen youtube linklerini de alta yazarsanız izleme şansımız olacak. Malum youtube kapalı ve linkleri farklı sitelere göstererek videoları açabiliyoruz.

    ReplyDelete
  4. hocam essay yazma hakkında bir video hazırlamayı düşünüyormusunuz

    ReplyDelete
  5. çok teşekkür edrim hocam. ege üniversitesinde ingilizce egitimi alıyorum. türkçe konuşmak yasak. bıkıp artık okulu bırakmayı düşünüyodum tabi sizle karşılaşana kadar. beni okula bağladınız. amA sizin anlattığınız daha verimli ve ayrıntılı. çok teşekkür ederim. emeginize saglık

    ReplyDelete